Een berdijf dat zijn auto maar niet op de autobeursen kon krijgen is toch geslaagd de moeilijke industrie te penetreren. Er zijn regels die de bestaande producenten en wijze van vervoer beschermen. Daarvan zijn twee erg belangrijke dat 1. Energie opslag in een auto kan niet makkelijk worden vervangen (hoewel accu’s dat wel zijn, en koffers, en inzittenden). Net als de motor moeten de batterijen muurvast zitten. Alsof dat niet kan met een plug in systeem NEE! Ten tweede moeten nieuwe brandstoffen veel veiliger zijn dan de huidige, 1000 keer brandveiliger om precies te zijn, bv. bij ammonia, als brandstof veiliger dan diesel of benzine, maar:
"For the acceptance of ammonia, an a priori requirement will be that fatality due to ammonia release from the passenger vehicles
needs to be a factor of 1000 lower than the “normal” fatality rate per km." (bron)
Hiet wat plaatjes van de electrische Aptera.
"You can be proud of yourself because the 100 miles you have driven since you unplugged this morning only cost you about $0.50."
Gas Voorbeeld
Dat krijg je als je belanghebbenden de wet laat maken, als dat een tijdje gebeurt dan zit je vervolgens met wetten die je geen vrijheid geven. Nu is dat ook aan de gang met de gasbeschremings wet volgens het principe ‘niet meer dan anders’. Ook al is het vreemd dat de gasindustrie kennelijk precies weet hoeveel gas over 10 jaar kost, mag niemand meer voor zijn warmte betalen dan hij/zij zou doen als deze met gas was opgewekt. Woekerprijzen voor gas komen niet voor bleek na onderzoek. Logisch, het spul komt gratis uit de grond. Maar waarom prijsbescherming die duurzame bronnen of andere manieren van verwarming blokkeert?
"De Woonbond en Vereniging Eigen Huis (VEH) vinden de nieuwe Warmtewet ‘onaanvaardbaar’. Door de wet stijgen de prijzen voor stadsverwarming met vijftig tot honderdvijftig euro per jaar, dat blijkt uit een berekening van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa)." (bron)
Zonnewarmte mensen, isolatie en trombe muren, dan betaal je na een tijdje helemaal niets meer.