GM en andere autogiganten raken steeds meer geinteresseerd in LPG of gas als brandstof. Ze doen daarom investeringen in bedrijven die motoren en onderdelen maken. Als producent worden ze niet geraakt door de veranderingen in de brandstof prijzen, maar is een heel wagenpark dat op benzine en diesel rijdt dat wanneer deze trend doorzet in waarde zal dalen. Wordt het straks duur, gas of electisch?
Natuurlijk is conversie mogelijk, maar gas is niet groen. Wat wel een groene brandstof is is ammoniak. Diesel auto’s kunnen eenvoudig worden geconverteerd, het is bijna hetzelfde proces als een LPG conversie.
"Natural gas-propelled cars are also seen by some as greener than all-electric vehicles, which charge their batteries using electricity often generated by fossil fuel-fired power plants."
Dit klopt tot op zekere hoogte, tot je de electriciteit duurzaam opwekt. Een verbrandings motor is ook veel minder efficient dan een electromotor (26% tegenover ~80%). Maar los daarvan mag een verbrandingsmotor alleen interresant gevonden als er geen broeikasgassen uit komen, dat rekt tijd tav de catastrofale opwarming die we momenteel aanjagen.