Hoe maken we autobatterijen 10% goedkoper en twee patenten op ontkende economieen

Simpel, vraag ExxonMobil Chemicals de royalties op een triviaal onderdeel (de separator) kwijt te schelden.

Born: Gal Luft

Gal Luft en de methanol economie

Gal Luft is een advocaat van de methanol economie. De reden is dat al in 1920 chemische processen zijn ontdekt om methanol van CO2 en water te maken. Methanol kan in hetzelfde rijtje als ammoniak, als een diesel/benzine vervanger waar de olie industrie moeilijk over doet. De oplossing is auto’s in staat stellen op deze brandstof te rijden, Luft vertelt dat de meeste auto fabrikanten de motor ‘flex fuel’ kunnen
maken voor slechts ~100 Euro. Waarom maken we dat geen eis?

Electrolytische synthese van methanol (patent is verlopen)

Economieen

Excuses dat deze blog post enigzins random overkomt. Gal Luf stelt een methanol economie voor, omdat methanol makkelijk in bestaande voertuigen te gebruiken is. Hetzelfde heb ik hier ook beweerd over ammoniak, een stof die niet gevaarlijker is dan benzine en makkelijk in diesel voertuigen te gebruiken is. Methanol is wel bekend, ammoniak wordt werkelijk nergens erkent, of toch?

De onderstaande afbeeldingen maken naast de validiteit van een methanol of ammoniak economie ook een derde punt, namelijk dat het patent systeem niet spoort. Tegenwoordig kan men iets uitvinden, maar als iemand anders een handels- of interactie structuur er omheen bedenkt zit je vinding daar in verstrikt! Zo is er een patent op de Methanol Economie:

Een willekeurige idioot eigent zich in 2009 de methanol economie toe!

En op de (Solar!) Ammoniak Economie (want een ‘motive power energy generating apparatus’ is een gemotoriseerd voertuig, dus een auto, vrachtwagen, trein, schip of vliegtuig) :

Toyota eigent zich in 2009 de ammoniak economie toe!

Stok achter de deur

Als men er al in slaagt door de conventies ten aanzien van ammoniak te breken, en men slaagt er vervolgens in de gas industrie buiten spel te zetten (omdat bij ammoniak uit gas CO2 vrijkomt), en je vind met je zonne ammoniak een logistiek bedrijf dat de brandstof wil gebruiken, en de 100% CO2 vrije economie begint op gang te komen……dan loop je toch nog tegen een patent van Toyota aan!

Hoe veilig is Ammoniak?

(bron)

"For the acceptance of ammonia, an a priori requirement will be that fatality due to ammonia release from the passenger vehicles needs to be a factor of 1000 lower than the “normal” fatality rate per km…With 100 % penetration of ammonia systems, the number above would correspond to ca. 1 ammonia related fatal event per year in countries like Netherlands or Denmark, which would be unacceptable."

He? Dus waterstof was dan wèl een goed idee?

Leave a Reply