To our Podcasts

Gezocht : EV Tuners

De introductie van electrische auto’s gaat in een slakkengang. Terwijl sommigen de aanschaf ipv de via de bijtelling via een subsidie willen ‘bevorderen’ om zo voer te geven aan rechts die elk financieel voordeel dat ze niet zint een ‘subsidie’ noemen, tikt de klok door. Dagelijks kunt u op straat ruiken hoe uw toekomst door de fossiele sector ellendiger wordt gemaakt. Op deze manier duurt het 20 jaar eer de laatste fossiele auto’s van de weg zijn.

 

Some converison kits can give your car a radius of 30 km, we can do better than that!

In een recente bijeenkomst waarbij de CEO van Nissan aanwezig was brachten we de optie om bestaande auto’s aan te passen voor electrisch vervoer ter sprake. Daar was geen animo voor. Dit heet ook wel ‘aftersales’. Aangezien de grootste geldstromen bij de aankoop van nieuwe auto’s plaatsvinden ligt daar de focus. Maar wat werkgelegenheid betreft zou dat wel eens anders kunnen liggen.

Ombouwen kan met behoud van oude versnellingsbak, of efficienter door gebruik te maken van wheel hub motors

De monteurs van Kwikfit, leden van de BOVAG, profiteren nu wel van de APK, hoewel die de laatste jaren steeds milder wordt. Ze zouden een stuk meer kunnen verdienen door het oppakken van de taak om het bestaande wagenpark om te toveren naar electrisch. Dat kan vast niet met elke auto, maar voor veel is het best een optie. De middelen om auto’s om te bouwen zijn voorhanden. Wat nog ontbreekt is het initiatief om het serieus aan te pakken.


Een vroege hybride auto met wheel hub motoren van Lohner-Porsche

Niet elke auto is geschikt voor een omkat actie, en voor elke auto zal het gebruikte systeem anders moeten zijn. De gewichtverdeling in een auto is belangrijk voor de wegligging, dus waar nu het motorblok zit moet wel iets komen van soortgelijk gewicht.

EV tuner : Een monteur die weet hoe je een IC auto ombouwt naar electrisch..

De electro  motors komen in de wielen, daar zijn kant en klare producten voor. Zo is het ombouwen een proces van motor en wielen verwijderen, batterijen  en nieuwe wielen aanbrengen, misschien nog wat gewicht trimmen en de laad aansluing waar de takdop zat plaatsen. Dit proces optimaliseren en het werk voor monteurs explodeert.

Zie ook

“The arrival of the wheel hub motor”

“De snelweg naar electrisch rijden: De Wheel hub conversion”